17 Ekim 2008

böreğe buyrun:))

geçen cuma tembel tembel tv.izlerken oktay usta boşnak böreği yapınca ayaklandım.doğru mutfağa...öyle coştumki hadi birde patlıcanlıda yapıvereyim dedim.hamur açmakla da aram yoktur aslında..işte malzemeler;

Image Hosted by ImageShack.us

patlıcanı küp doğradım. ince doğranmış soğan biber ve rondodan gecen domatesle birlikte kısık ateşte pişirdim.tuz ve karabiberini ekledim.peynirli içime maydonoz ve yumurta sarısı ekledim.patlıcanlı böreğimin hamuru
1 su bardağı sıvı yağ
1,5 su bardağı süt
1 yumurta
kabartma tozu
biraz tuz
aldığınca un
açmak için nişasta
boşnak böreğimizin malzemesi
5 su bardağı un
1 çay bardağı sıvı yağ tuz ve su
açmak için biraz sıvı yağ ve üzeri için 1 yumurta
aşağıda görüldüğü üzere boşnak böreğimiz dolama şeklinde tepsiye yerleşir...

Image Hosted by ImageShack.us

patlıcanlı böreğimi 3 er kat hamurlar kullanarak açtım.

Image Hosted by ImageShack.us
vee..ablacığımın yaptığı kayısı özlü kompostomuz eşliğinde iftar soframızda yerini alan böreklerim :))
Image Hosted by ImageShack.us

17 yorum:

Adsız dedi ki...

Ooo burasıda pek bir güzel olmuş...Epeyden bakmamıştım, genelde blogcuda adresinize uğruyordum.

Hazırlıklar harika gözüküyor. Afiyetle yiyin inşallah.

Adsız dedi ki...

Sevgili gönüldeneledökülenler

Ben o iftar zamanı sofranızda olmak için neler vermezdim bilemezsiniz:)))))
En sevdiğim şey açma börektir. ellerinize sağlık olsun yiyenlerede afiyet olsun bizede bakarken yutkunmak kalsın:)))))

sevgilerimle

Adsız dedi ki...

Sevgili gönüldeneledökülenler

Ben o iftar zamanı sofranızda olmak için neler vermezdim bilemezsiniz:)))))
En sevdiğim şey açma börektir. ellerinize sağlık olsun yiyenlerede afiyet olsun bizede bakarken yutkunmak kalsın:)))))

sevgilerimle

Unknown dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Adsız dedi ki...

Oyyyy Fikriye'cim börekler ye beni ye beni diyor..
hamur açan ellerini seveyim senin kız..aman elceğizlerine sağlık..ablacığınında kompostosunu unutmayalım hemi..
babacınızada güle güle kavuşun sayılı gün çabuk geçer canım..bizimde babamız arada taaaa uzaklara gider.birkaç gün gelmez..Allah c.c. yolunu açık etsin canım..tez zamanda gelsin inşaAllah..amiin..

Adsız dedi ki...

Haa canım unuttum sorma burda fasulye doğru dürüst yok gerçekten..Bolu'nun yeşilliğini bolluğunu görmüş biri olarak o kadar yadırgadımki.hele sebzeyi marketten almayı..ama kurulan pazar azda olsa aradığımız her şey mevcut..şeftali manavda 1.700 liraysa pazarda 1 milyon yani:))pahalı diye çoğu şeyi almaktan vazgeçiyorduk şimdi ellerim meyve dolu geliyorum pazardan.anca yaşayan bilir ya belki başkası görse yadırgar dimi:((
canım bende güllaç ısladım..dün patlıcan biber közlettim.sabah kabuğunu soydum dolaba kaldırıcam daha hünkar beğendi yapıcam birazda.
sana kolay gelsin oruçta fazla zorlanma acıkır susarsın.öpüyorum kocaman.

Adsız dedi ki...

Ellerinize sağlık börekler nefis görünüyor..Sevgilerimle Zehr@

Adsız dedi ki...

s.a.
hayırlı iftarlar canım.ellerine sağlık.ben biberlere bayıldıım.inan şimdi kokusu burnuma geldi.ellerine sağlık.güzel günlerde kullanmanı dilerim.sevgiler

Unknown dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Adsız dedi ki...

merhaba yorum bıraktığınız için çok teşekkür ederim, her türlü yoruma açığım merek etmeyin. Yeni blogları tanımak çok hoşuma gidiyor. Sitenize kabaca göz attım da bu siteden öğreneceğim çok şey var gibi, izninizle takip listeme ekleyeceğim.

Adsız dedi ki...

oh oh taze taze ev börekleri kokuları taa buralara geldi arkadaşım ellerin dert görmesin afiyet olsun

Adsız dedi ki...

oh oh taze taze ev börekleri kokuları taa buralara geldi arkadaşım ellerin dert görmesin afiyet olsun

Adsız dedi ki...

Fikriye'cim ohh yoruldun ettin ama temizlik işinide hallettin..bayrama hazır oldu valla..güle güle kirlet pardon :))) oturun canım........
gel bendede güllaç var..bakalım beğencenmii..

Adsız dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Elde yapma börekle hazır bir olur mu? Miss gibi olmuştur.
Sevgiyle kal.

Adsız dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Elde yapma börekle hazır bir olur mu? Miss gibi olmuştur.
Sevgiyle kal.

Adsız dedi ki...

canım arkadaşım mağrifetli arkadaşım benim o ne güzellik öyle şimdi oruçlu oruçlu bu yapılırmı bana yemeğe sendeyim ben anlamam öptüm

Adsız dedi ki...

borekler nefisss ohh gece gece nasilda canim cekti ellerine saglik
hayirli geceler iyi tatiller

sevgiler